POLITYKA PRYWATNOŚCI

I. Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) jest:
Karts Design Sp. z o.o. NIP: 6343015464, KRS: 0000996476, ul. Mariacka 37, 40-014, Katowice, Polska

Dane kontaktowe administratora danych:
a) e-mail: contact@kartsdesign.com
Administrator danych zgodnie z art. 32 ust. 1 RODO przestrzega zasady ochrony danych osobowych i stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapobiec przypadkowemu lub niezgodnemu z prawem zniszczeniu, utracie, modyfikacji, nieuprawnionemu ujawnieniu lub nieuprawnionemu dostępowi do danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzoną działalnością.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do nawiązania współpracy i/lub zawarcia umowy z administratorem danych.
Administrator danych przetwarza dane osobowe w zakresie niezbędnym do wykonania umowy na rzecz osoby, której dane dotyczą lub w zakresie niezbędnym do ustosunkowania się do działań podejmowanych przez tę osobę.

II. Cel i podstawy przetwarzania danych osobowych

Administrator danych przetwarza dane osobowe w następujących celach:
a) przygotowania oferty handlowej w odpowiedzi na zainteresowanie klientów, co jest prawnie uzasadnionym interesem administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
b) świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Portalu Internetowego, na podstawie zawartej umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
c) obsługi procesu reklamacyjnego, na podstawie obowiązku ciążącego na administratorze danych w związku z obowiązującymi przepisami prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
d) księgowości związanej z wystawianiem i przyjmowaniem dokumentów rozliczeniowych, na podstawie przepisów prawa podatkowego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
e) archiwizacji danych w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami lub potrzeby wykazania faktów, co jest prawnie uzasadnionym interesem administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
f) kontakt telefoniczny lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, w szczególności w odpowiedzi na zapytania kierowane do administratora danych, co jest prawnie uzasadnionym interesem administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
g) przesyłania informacji technicznych dotyczących funkcjonowania Portalu Internetowego oraz usług, z których korzysta klient, co stanowi prawnie uzasadniony interes administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
h) marketingu własnych produktów administratora danych, co jest jego prawnie uzasadnionym interesem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) lub odbywa się na podstawie uprzednio udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

III. Odbiorcy danych. Przekazywanie danych do państw trzecich

Odbiorcami danych osobowych przetwarzanych przez administratora danych mogą być podmioty współpracujące z administratorem danych, gdy jest to niezbędne do wykonania umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą.

Odbiorcami danych osobowych przetwarzanych przez administratora danych mogą być również podwykonawcy – podmioty, z których usług korzysta administrator danych przy przetwarzaniu danych, np. biura rachunkowe, kancelarie prawne, podmioty świadczące usługi IT (w tym usługi hostingowe).

Administrator danych może być zobowiązany do przekazywania danych osobowych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności do przekazywania danych osobowych uprawnionym instytucjom państwowym.

Dane osobowe mogą być przekazywane do podmiotu znajdującego się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, tj. do Google LLC jako dostawcy usług Google Analytics i Google AdWords oraz do Facebook Inc. jako dostawcy usługi Facebook Pixel, w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych zatwierdzone przez Komisję Europejską.

IV. Okres przechowywania danych osobowych

Administrator danych przechowuje dane osobowe przez czas trwania umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą oraz po jej zakończeniu dla celów dochodzenia roszczeń związanych z umową oraz wykonania obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów prawa, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia danego rodzaju roszczeń.

Administrator danych przechowuje dane osobowe przetwarzane w celach marketingowych przez okres 10 lat, nie dłużej jednak niż do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
a) dostępu – uzyskania od administratora danych potwierdzenia, czy przetwarzane są jej dane osobowe. Jeżeli dane o osobie są przetwarzane, jest ona uprawniona do dostępu do nich i uzyskania następujących informacji: o celach przetwarzania, kategoriach danych osobowych, informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane zostały lub zostaną ujawnione, o okresie przechowywania danych lub o kryteriach ich ustalania, o prawie do żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych osoby, której dane dotyczą, oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania (art. 15 RODO);
b) otrzymania kopii danych – w celu uzyskania kopii danych podlegających przetwarzaniu, pierwsza kopia jest bezpłatna, a za kolejne kopie administrator danych może nałożyć opłatę w rozsądnej wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych (art. 15 ust. 3 RODO);
c) sprostowania – żądania sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe lub uzupełnienia niekompletnych danych (art. 16 RODO);
d) usunięcia danych – żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli administrator danych nie ma już podstawy prawnej do ich przetwarzania lub dane nie są już niezbędne do celów przetwarzania (art. 17 RODO);
e) ograniczenia przetwarzania – żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO), gdy:
– osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
– przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się ich usunięciu, żądając ograniczenia ich wykorzystywania,
– administrator danych nie potrzebuje już tych danych, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
– osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą;
f) do przenoszenia danych – otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych osobowych jej dotyczących, które dostarczyła administratorowi, oraz żądania przesłania tych danych innemu administratorowi, jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, lub umowy w niej zawartej oraz jeżeli dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany (art. 20 RODO);
g) sprzeciwu – wobec przetwarzania jej danych osobowych w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych, z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, w tym profilowania. Następnie administrator danych dokonuje oceny istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osób, których dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Jeżeli zgodnie z oceną interesy osoby, której dane dotyczą, są ważniejsze niż interesy administratora danych, administrator danych będzie zobowiązany do zaprzestania przetwarzania danych w tych celach (art. 21 RODO).

Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, korzystając z podanych danych kontaktowych, z administratorem danych i poinformować go, z których praw i w jakim zakresie chce skorzystać.

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego właściwego ze względu na siedzibę administratora danych lub miejsce zwykłego pobytu skarżącego.

VI. Profilowanie

Dane osobowe pozyskane przez administratora danych mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany – w tym również w formie profilowania. Profilowanie danych osobowych przez administratora danych polega na ocenie wybranych informacji o osobie, której dane dotyczą, w celu analizy i prognozy osobistych preferencji oraz zainteresowań, w szczególności dla możliwości przedstawienia osobie, której dane dotyczą, spersonalizowanej oferty.

Zautomatyzowane przetwarzanie danych przez administratora danych nie powoduje żadnych konsekwencji prawnych dla osoby, której dane dotyczą. Osoba, której dane dotyczą, może w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec zautomatyzowanego przetwarzania jej danych.

VIII. Google Analytics

Administrator danych korzysta z Google Analytics, mechanizmu analizującego usługi internetowe, oferowanego przez Google LLC. Google Analytics wykorzystuje również tzw. “Cookies”, czyli pliki tekstowe, które są zapisywane na komputerze Użytkownika i umożliwiają analizę sposobu korzystania ze strony internetowej przez Użytkownika. Uzyskane przez plik cookie informacje o sposobie korzystania z Portalu przez Użytkownika są zazwyczaj przesyłane na serwer Google w USA i tam zapisywane.

Administrator danych wykorzystuje Google Analytics do analizy korzystania z Portalu i jego regularnego ulepszania. Uzyskując statystyki może ulepszać ofertę i czynić ją bardziej interesującą dla Użytkownika. W odniesieniu do wyjątkowych przypadków, w których dane osobowe są przekazywane do USA, Google przestrzega porozumienia EU-USA Privacy Shield. Podstawą prawną korzystania z Google Analytics przez Administratora jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO. 6 ust. 1 lit. f RODO.

 

COOKIES

    1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
      Pliki cookies (tzw. “ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika
    2.  Portalu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Portalu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
    3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Portalu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Administrator Portalu.
    4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
      a) dostosowania zawartości stron internetowych Portalu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Portalu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
      b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
      c) utrzymanie sesji Użytkownika.
    5. W ramach Portalu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
      a) “sesyjne” (session cookies) oraz “stałe” (persistent cookies). Cookies “sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). “Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika;
      b) “niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Portalu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Portalu;
      c) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Portalu;
      d) “wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Portalu;
      e) “funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające “zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp;
      f) “reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
    6. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
    7. Administrator informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Portalu.